Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΩΡΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΠΟΥ ΚΟΠΗΚΑΝ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ ΕΠΙ ΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΚΟΥΛΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΤΟ 2012
“Οι νέοι Έλληνες δε θα έπρεπε να περιμένουν το δώρο των Χριστουγέννων στο τέλος της χρονιάς…”. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ομολόγησε με κυνικό τρόπο τι θα κάνει αν γίνει πρωθυπουργός. Η αναφορά Μητσοτάκη αφορά τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, καθώς στο Δημόσιο τομέα τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας έχουν κοπεί ήδη από το πρώτο μνημόνιο.
ΑΛΦΕΙΟΣ: Η ΠΛΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΤΟ ΕΙΧΕ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΟ 2019 Η “ΑΥΓΗ” ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΟΤΑΝ Ο ΑΞΕΛ ΑΜΠΟΤ-(ΤΣΙΠΡΑΣ) ΜΟΙΡΑΖΕ ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΟΠΛΗΓΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ 2015 … [ … Υποσχέσεις για επαναφορά της 13ης σύνταξης εντός του 2015 για τους χαμηλοσυνταξιούχους έως 700 ευρώ περιλαμβάνονταν στις προγραμματικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στις 8 Φεβρουαρίου 2015. Μέχρι στιγμής, η υπόσχεση αυτή δεν έχει υλοποιηθεί…]
………………………………….
Η ιστορία του Δώρου Χριστουγέννων
Το Δώρο Χριστουγέννων είναι ένα χρηματικό βοήθημα, που δίνεται από τον εργοδότη προς τον εργαζόμενο, ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων. Συνίσταται σ’ έναν ολόκληρο μισθό, κατ’ ανώτατο όριο και καταβάλλεται από τον εργοδότη έως τις 21 Δεκεμβρίου. Συμβάλλει στην ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών και συντελεί στην αύξηση της εμπορικής κίνησης. Είναι γνωστό και ως 13ος μισθός.
Κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, οι εργοδότες συνήθιζαν να δίνουν δώρα σε είδος ή σε χρήμα προς τους υπαλλήλους τους. Στις 6 Δεκεμβρίου 1925, για πρώτη φορά οι συνδικαλιστές διατύπωσαν το αίτημα για 13ο μισθό, ενώ δύο χρόνια αργότερα, στις 22 Δεκεμβρίου 1927, οι δημόσιοι υπάλληλοι απήργησαν με αίτημα την καταβολή ενός ολόκληρου μισθού για τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Μετά τον πόλεμο, με δυο αναγκαστικούς νόμους του 1944 και 1946 (τότε δεν υπήρχε Βουλή), καθιερώθηκαν οι έκτακτες ενισχύσεις, όπως ονομάστηκαν τα δώρα, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στο μισθό. Με αυτή τη νομοθετική ρύθμιση δινόταν το δικαίωμα στους αρμόδιους υπουργούς να καθορίζουν τους μισθούς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονταν οι έκτακτες ενισχύσεις των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Οι νόμοι 1777 και 1901 του 1951 επικύρωσαν την προηγούμενη νομοθετική πρωτοβουλία και όριζαν ότι «οι υπουργοί Οικονομικών και Εργασίας δύνανται δια κοινών αποφάσεων να προσδιορίζουν εκτάκτως οικονομικάς ενισχύσεις κατά τις εορτές Χριστουγέννων και Πάσχα εις χρήμα ή εις είδος».
Το καθεστώς αυτό θα ισχύσει έως το 1980, οπότε με το νόμο 1082 ρυθμίζεται οριστικά και για πάντα το ύψος και ο χρόνος καταβολής των δώρων εορτών και αδείας. Με τον ίδιο νόμο, το δώρο μετονομάζεται σε επίδομα.
Στις 6 Αυγούστου 2009, εν μέσω ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προτείνει στην κυβέρνηση Καραμανλή την κατάργηση των δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων, όπως και του επιδόματος της καλοκαιρινής άδειας. Στις 3 Μαρτίου 2010, η κυβέρνηση Παπανδρέου ανακοινώνει νέο πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, στο οποίο περιλαμβάνεται και η περικοπή κατά 30% των επιδομάτων Πάσχα, Χριστουγέννων και αδείας στο Δημόσιο.
Μετά την είσοδο της χώρας στον αστερισμό των μνημονίων, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ανακοινώνει στις 2 Μαΐου 2010 την αντικατάσταση του 13ου και 14ου μισθού των δημοσίων υπαλλήλων με επίδομα 500 ευρώ, σε όλους όσοι οι αποδοχές φτάνουν μέχρι 3.000 ευρώ και πλήρη κατάργηση των δύο μισθών, για μεγαλύτερες αποδοχές. Για τους συνταξιούχους το επίδομα είναι 800 ευρώ για συντάξεις έως 2.500 ευρώ.
Στις 7 Νοεμβρίου 2012, με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, που ψήφισε η υπό τον Αντώνη Σαμαρά κυβέρνηση συνεργασίας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ κατάργησε ολοσχερώς τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας για τους δημόσιους υπάλληλους και όλους τους συνταξιούχους. Εν έτει 2015, επίδομα Χριστουγέννων δικαιούνται μόνο οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, που αμείβονται με μισθό ή με ημερομίσθιο.
Υποσχέσεις για επαναφορά της 13ης σύνταξης εντός του 2015 για τους χαμηλοσυνταξιούχους έως 700 ευρώ περιλαμβάνονταν στις προγραμματικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στις 8 Φεβρουαρίου 2015. Μέχρι στιγμής, η υπόσχεση αυτή δεν έχει υλοποιηθεί…
ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ: ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΥΧΕΣ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΝΑ ΔΩΣΩ ΕΝΑΝ ΟΡΚΟ (1-1-2014)
Μετά την υπ’ αριθμ. 471/2020 απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών, που παρουσίασε το epoli.gr με την οποία αποφασίστηκε να επιδικαστούν υπέρ απασχολούμενων με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, τα ποσά που αντιστοιχούσαν στα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και στο επίδομα αδείας που είχαν καταργηθεί με το ν. 4093/2012, στο φως της δημοσιότητας φέρνει εκ νέου το epoli.gr απόφαση, με την οποία αποφασίστηκε να υποχρεωθεί Δήμος να καταβάλει τα καταργηθέντα δώρα και επιδόματα σε εργαζόμενους ΙΔΑΧ.“Κομμένος” 13oς και 14ος μισθός: Νέα δικαίωση δικαστηρίου με καταβολές σε υπαλλήλους Δήμου
Συγκεκριμένα, με την υπ’ αριθμ. 88/2020 απόφαση του Ειρηνοδικείου Κασσάνδρειας αποφασίστηκε να υποχρεωθεί ο Δήμος Κασσάνδρειας να καταβάλει στους ενάγοντες εργαζόμενους ΙΔΑΧ στην κοινωφελή επιχείρησή του τα ποσά των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας που θα ελάμβαναν, αν αυτά δεν είχαν καταργηθεί με το ν. 4093/2012.
Είναι η δεύτερη απόφαση πολιτικού Δικαστηρίου που παρουσιάζει το epoli.gr, η οποία υιοθετεί εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη σε σχέση με αυτή της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας επί του ζητήματος των καταργηθέντων δώρων και του επιδόματος αδείας.
Υπενθυμίζεται ότι, με πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε ότι η διάταξη της περ. Γ1 της παρ. Γ του άρθρου του ν. 4093/2012 δεν είναι αντίθετη με συνταγματικής περιωπής διατάξεις και άρα ότι η πλήρης κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας των υπαλλήλων του Δημοσίου (ανεξαρτήτως είδους σχέσης) παρίσταται δικαιολογημένη ενόψει της ανάγκης δημοσιονομικής προσαρμογής της Χώρας.
Η υπ’ αριθμ. 88/2020 απόφαση του Ειρηνοδικείου Κασσάνδρειας, όμως, υιοθέτησε την αντίθετη άποψη (την οποία προηγουμένως είχε υιοθετήσει και το αρμόδιο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας), σύμφωνα με την οποία η κατάργηση των ως άνω παροχών, η οποία επηρεάζει την ίδια κατηγορία διοικουμένων, όπως και οι προηγούμενες περικοπές, είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την περιουσία των προσώπων που υφίστανται τις περικοπές, ενώ επιπλέον δεν βασίζεται σε κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη από την οποία να προκύπτει η αναγκαιότητα των συγκεκριμένων περικοπών.
Όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, η έκδοση των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις οποίες κρίθηκε σύμφωνη με το Σύνταγμα η περικοπή των δώρων και του επιδόματος αδείας επηρεάζει αναμφισβήτητα τις εκκρεμείς σχετικές δίκες των μονίμων υπαλλήλων του Δημοσίου και των ΟΤΑ ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων.
Οι σκέψεις που υιοθέτησε το Συμβούλιο της Επικρατείας μπορεί να επηρεάσουν και τις αποφάσεις των πολιτικών Δικαστηρίων, χωρίς όμως να δεσμεύουν αυτά.
Οι αποφάσεις των πολιτικών Δικαστηρίων, ιδίως όσες υιοθετούν την άποψη ότι οι περικοπές είναι αντισυνταγματικές είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σύντομα σε σχετικά απόφαση και του Αρείου Πάγου σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
epoli.gr
https://alfeiospotamos.gr/?p=46791
Ε.ΣΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΤΗΛ : 2114003947
ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
18:00 ΜΕ 21:00
FACEBOOK Αιγαλεω
Εσυ-Αιγαλεω
TWITTER ESY_AIGALEO
WEB RADIO ΑΘΗΝΑ13 ΤΟ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ Ε.ΣΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
TWITCH TV ESY_AIGALEO
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΙΣΗΣ
ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
<<ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ>>
0 Σχόλια